belangrijk nieuws: column over het voedrecht!

Nieuwtjes over eten voor jonge kinderen, over dit en andere forums, nieuwsberichten uit de media

Moderator: stefankleintjes

belangrijk nieuws: column over het voedrecht!

Postby stefankleintjes on Mon Jun 01, 2009 12:15 am

stefankleintjes
kinderdietist

Postby mvwtje on Mon Jun 01, 2009 3:18 pm

Amen!
mvwtje

Postby ally on Tue Jun 02, 2009 9:39 am

Goeie column!
Ik probeer op mijn werk al consequent voedrecht te gebruiken, maar word dan nogal eens met een vraagteken aangekeken :roll: . Dus " dan ga ik kolven...." "Oh, kolfrecht" Zucht....

Ik doe mijn best de juiste woorden te gebruiken:
Voedrecht ipv kolfrecht
Kunstvoeding ipv flesvoeding
ally

Postby bvdveen on Tue Jun 02, 2009 2:05 pm

Waardevolle column, het is goed om op de hoogte te zijn van je rechten en van de plichten van de werkgever.

Ik heb even getwijfeld of ik er nog iets over wilde zeggen, maar ik doe het toch maar (met het risico dat ik -als man zijnde- door alle moeders hier verfoeid ga worden.... :wink: )

Wat ik ook graag had gezien in de column is wat je zelf kunt doen om conflicten te voorkomen. Laten we voorop zetten, geen enkele werkgever heeft belang bij een conflict, en bijna alle werkgevers houden zich heel netjes aan de wet, en daarvan doet weer een groot aantal zelfs meer dan dat.
Het is mijns inziens belangrijk om vooraf al bespreekbaar te maken wat je wensen zijn, en zelf al met een voorstel komt over hoe je zelf ziet dat je je werk zo goed mogelijk kunt invullen samen met je 'andere werk' (kolven, voeden, etc.). Vooral dat laatste zal vaak helpen omdat je werkgever/manager dan ziet dat je ook al hebt nagedacht over het belang van het bedrijf. En de komst van je kindje is -meestal- niet iets wat pardoes gebeurt.....
In de één na laatste alinea van de column worden twee voorbeelden gegeven van hoe het mis kan gaan bij de werkgever. Maar hoe deze situaties zijn ontstaan wordt niet vermeld. Ook wordt niet vermeld welke inspanningen er in de maanden zijn verricht om de situatie te voorkomen, als dat al gedaan is.
Er kan door deze alinea ook een beeld ontstaan dat de meeste werkgevers eerder tegenwerken dan meewerken. Ik wil daar graag tegenover zetten dat het veel vaker goed loopt dan mis loopt.
Desalniettemin is het zoals eerder gezegd goed om te weten wat je mag verwachten van je werkgever. Dat geeft rust en het is ook erg prettig als je er van op de hoogte bent voordat je het gesprek aangaat met je werkgever. Het is natuurlijk wel heel treurig dat er nog steeds werkgevers bestaan waarbij het misgaat, maar ga er niet bij voorbaat van uit dat dat bij jou ook zo is. Zet een open, constructieve en vroegtijdige communicatie op met je werkgever.

Alleen maar staan op je rechten en verwijzen naar de plichten van de ander roept soms weerstand op, terecht of niet, dat is niet wat je wilt. Ook de eigen geleverde inspanning om er uit te komen met je werkgever is in belang van je (toekomstige) kind.

Groetjes,
sander,
papa van Ilse.
bvdveen

Return to Nieuws