bijvoeding en ontlasting

In dit subforum kun je je gedachten over bijvoeden, welke manier, wanneer, wat en dergelijke kwijt. Ook voor en tegens van stukjes versus prakjes, zelf maken of kant en klaar, etc.

Moderators: stefankleintjes, Gonneke van Veldhuizen

bijvoeding en ontlasting

Postby MamaaV on Fri Oct 30, 2009 10:04 pm

Hoi allemaal,

Na een hele tijd weg te zijn geweest ben ik er weer.
Mijn tweede is inmiddels ook aan de bijvoeding toe!

Waar mijn dochter het rapleyen niet zag zitten (ging niet snel genoeg) en we na een paar maanden zijn overgestapt op min of meer geprakt, wil mijn zoon alléén maar 'selluf doen'. Niks prakken en lepels :lol: en a helemaal geen potjes, hoera!
(keer geprobeerd...).

Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt wat er in 3 weken tijd al naar binnen gaat. Oké er belandt nog steeds meer op de grond, maar toch. (Tip voor de knoeiertjes onder ons: We hebben bij Ikea een plastic 'mat' gekocht die bedoeld is voor onder een stoel met wieltjes bij zachte vloerbedekking. Gewoon afvegen en klaar! We hebben een houten vloer, vandaar!)

Nu is het wel zo dat sinds de bijvoeding zijn ontlasting veel dikker is dan de dunnen bv-poep die we gewend waren.
Niet alleen vinden we stukjes wortel en sperzieboon teurg (normaal, weet ik), maar de hele substantie is dikker, maar nog wel smeuiig (smakelijk :oops: ). NIet dat hij er last van heeft hoor, maar hij produceert ook ineens weer een keer of drie per dag (was 1 keer in de paar dagen). Is dit een probleem, of hoort het er gewoon bij?

Alvast bedankt!
MamaaV

Re: bijvoeding en ontlasting

Postby Pineco on Fri Oct 30, 2009 10:39 pm

Hier is het hetzelfde. Met alleen borstvoeding had ze soms maar 1 poepluier per week, er zat zelfs wel eens meer tijd tussen! Maar ze had nergens last van en sinds ze bijvoeding krijgt, zijn er langzaam meer poepluiers gekomen. Nu heeft ze er een of twee per dag. Ze slaat wel eens dag over, maar dat is zelden.
De substantie is zoals jij die beschrijft (zal het niet nog een keer herhalen :) ), en volgens mij is dat gewoon prima hoor. Ik weet ook niet hoe het 'hoort', maar zolang ze nergens last van hebben en regelmatig een poepluier hebben is er volgens mij helemaal niks aan de hand!

Groetjes
Mama van Evi (04-01-2009)
Pineco

Return to discussie