Hoi!
Leuk onderwerp.
Ik geloof dat ik het geluk heb dat ik een moeder heb die ons (4 kinderen) nooit potjes heeft gegeven.
En mijn moeder en mijn schoonmoeder hebben ook allebei BV gegeven (mijn moeder vrij lang).
Dus hen hoefde ik al niet te overtuigen!
Mijn moeder gaf alleen geen stukjes, maar pureerde het met de roerzeef. En verder ook rustig aan, veel laten proeven maar weinig druk erop.
Ik zelf gaf in het begin ook vooral stukjes die in het mondje al snel zacht waren (bijv. appel voorkoken).
En ook mijn vriendinnen geven BV (allemaal toch minstens 6 maanden) en ook rapley.
Dus ik heb niet zo veel mensen om te "bekeren"!
Natuurlijk zie ik wel eens mensen die blijkbaar wel kunstvoeding en potjes de standaard vinden.
Tja, dat is dan hun keuze. Wanneer er iemand naar vraagt, is mijn antwoord: wat eet of drink je zelf het liefst? Ik heb zelf ook liever vers dan potje/blikje/pakje. Is toch heel wat lekkerder en gezonder. Bovendien wordt ik altijd een beetje misselijk als ik bedenk hoe zo'n prut in de fabriek wordt gemaakt (zeker die met vlees erin

).
Aan de andere kant worden mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, ook wel doodgegooid met allerlei (sluik)reclame in de tijdschriften die je als jonge moeder gratis krijgt.
Maar wij gaan lekker ons eigen gangetje en ze doet het goed! Gelukkig hebben wij ook wel een fijn consultatiebureau, met een goede lactatiekundige die de medewerkers wel op scherp houdt en ook rapley bekend maakt.
Groetjes Esther