Waarom niet als tussendoortje een stukje droog volkorenbrood geven? Is makkelijker, goedkoper en gezonder dan die speciale tussendoortjes... En mijn zoontje kan echt smullen van droog brood!
Hij is trouwens erg gek op gedroogde vijgen, vind ik ook een goed tussendoortje. Stukken tomaat, komkommer, paprika of (gekookte) wortel gaan er ook vaak goed in. En rozijnen en banaan.
En voor het makkelijk, als reserve in de tas voor onverwachte moeilijke momenten, heb ik wat voorverpakte koekjes uit de natuurwinkel, zo gezond mogelijk, van die volkoren-met-vruchten sultana-, liga- of reep-achtige dingen. Ook handig voor mezelf als ik geen tijd heb om thuis te ontbijten

Het schadelijkst aan (veel) koek of brood, voor een klein kind, lijkt mij het zout. En eventueel de gewenning aan zoet.
Overigens mag onze zoon altijd met ons mee-eten/-drinken, behalve koffie, alcohol, chocola, heel erg scherp, en pinda-achtige verslikgevaren... Ik zou het gemeen en asociaal vinden als wij koekjes eten en hij mag niet... Maar ik probeer het dan wel zo verantwoord mogelijk te doen, maar hem ook te laten kennismaken met goede en verschillende smaken... Dus, met mate, wel een stukje taart van een goede banketbakker, maar liever niet zo'n karakterloos geval van een grote goedkope keten - dat geldt voor mezelf, en ook voor hem. En hij is zelf verrassend kieskeurig, trouwens. En hij stopt als hij er genoeg van heeft.
Overigens merk ik bij mijn zoon wel een aangeboren voorkeur voor zoet en zout.... Maar gelukkig eet hij nog steeds ook heel veel groente (en dat laatste dankzij de Kleintjes/Rapley-methode denk ik