Hallo,
Ik gebruik het introductieschema van Stefan Kleintje voor zowel mijn dochter als mijn zoon. Mijn dochter is inmiddels 3 en eet in principe alle 'normale' dingen. Taart, olijven ed wil ze nog wel eens laten staan voor rozijntjes en een rijstwafel. Bij haar ging het introduceren van vast voedsel prima en in een vrij laag tempo.
Mijn zoon van 7,5 maand ( 6 maand alleen BV) heeft ondertussen het volgende schema ( ongeveer hij geeft het zelf aan):
6.45 BV
7.30 boterham ( bij na een hele excl korstjes)
12.00 150 ml BV + fruithap ( hele appel/peer etc)
16.00 130 ml BV + fruithap ( zie boven)
18.00 BV
18.15 halve aardappel + flinke portie groenten + yoghurt of BV met Biobim
19.30 BV
21.00 BV ( slokje voor slapen gaan)
Als ik thuis ben krijgt Max voor het slapengaan steeds een slokje anders gaat hij niet slapen bij de creche en papa gaat hij zonder slokje slapen.
Ik vind het best veel maar als wij eten wil hij ook eten, hij gaat huilen als hij niks krijgt (of als het te langzaam gaat) en als hij niet meer hoeft doet hij zijn mond niet meer open tot de yoghurt op tafel komt en dan wil hij wel weer ( yoghurt) maar de groente spuugt hij dan uit. Max krijgt voor het vaste voedsel eerst BV maar hij is vrij snel klaar met drinken en wil dan ook echt niet meer.
Max was twee weken geleden 69,5 cm en 8250 gram
Mijn vragen: is dit te veel voor een baby van zijn leeftijd?
Ik maak in principe altijd zelf eten maar wat is beter een potje of zelf eten maken en invriezen?
alvast bedankt.
Kristel