werkgroep bv en eten op kinderdagverblijf?

Nieuwtjes over eten voor jonge kinderen, over dit en andere forums, nieuwsberichten uit de media

Moderator: stefankleintjes

werkgroep bv en eten op kinderdagverblijf?

Postby Hennah on Thu Jul 09, 2009 12:10 pm

Nog niet zo heel lang geleden was er op dit forum een oproep voor een soort werkgroep o.i.d. over borstvoeding en ander voedsel op kinderdagverblijven (ik had het vluchtig gelezen).
Ik kan de oproep nu nergens meer vinden.
Wie weet waar het staat of is het weggehaald?

groet,

HH
Hennah

Postby Sandii on Thu Jul 09, 2009 10:59 pm

Staat op borstvoeding.com
http://www.kiind.nl
Kiind-magazine
Sandii

Postby stefankleintjes on Thu Jul 09, 2009 11:59 pm

ik had het weggehaald hennah omdat de inschrijftermijn over was
wil je je inschrijven/meedoen oid?

mail dan naar werkgroep.voeding@gmail.com of h.donner@yahoo.co.uk of clarieke@gmail.com

groet!
stefankleintjes
kinderdietist

bedankt!

Postby Hennah on Tue Jul 14, 2009 10:21 pm

Hartelijk dank voor de reacties! Op een af andere manier had ik ze niet eerder gezien, vandaar mijn late reactie...

Ja ik wil wel meedoen voor wat betreft het eten en drinken op het kdv (dus niet w.b. de bv). ik kom er steeds meer achter hoe raar dat eigenlijk geregeld is, met al die crackers en soepstengels, en hoe weinig kennis er bij het kdv is over voeding en hoe ontzettend weinig het een rol speelt bij de profilering van de kdv-en. Zo vreemd dat alle kdv-en min of meer hetzelfde eten bieden... allemaal smeerworst, smeerkaas, crackers en soepstengels!
Juist omdat het kdv zegt "ja maar de meeste ouders willen het zo, de meeste kinderen eten thuis ook smeerkaas, etc." lijkt het mij goed als er input van buiten komt.

Ook denk ik dat de ontwikkeling van smaak en eetgewoonten jong begint, en dan is het kdv goed om mee te beginnen. Maar die acties van Pierre Wind e.d. zijn tot nu toe meer gericht op scholen.

Ik stuur een mailtje om me aan te melden.

HH
Hennah

Postby stefankleintjes on Tue Jul 14, 2009 10:28 pm

fijn dat je mee wilt doen!

:wink:
stefankleintjes
kinderdietist

Re: werkgroep bv en eten op kinderdagverblijf?

Postby Poppy on Sun Nov 01, 2009 7:36 pm

Je kunt ook een voedingsplan vinden op: http://www.kiind.nl/articles/102/Voedingsplan.html zag ik vandaag.

Poppy
Poppy

Postby mike on Sun Dec 13, 2009 2:14 pm

Ik ben benieuwd wat jullie als werkgroep doen en of er al meer informatie over is. Binnenkort wordt er bij ons op de kinderopvang het voedingsplan geevalueerd. Ik heb al wat vragen naar de oudercommissie gestuurd en nu vragen ze of ik het voedingsplan wil bekijken en vet. met opmerkingen terug wil sturen. Ik ben benieuwd wat jullie als werkgroep gaan doen en misschien kunnen jullie me helpen met wat goede (onderbouwde adviezen)? Ik kan het niet als bijlage toevoegen.
mike

Postby Sandii on Sun Dec 13, 2009 3:08 pm

Kun je ook niet de tekst knippen en plakken in een nieuw topic? Ik ben wel benieuwd! Het voedingsplan dat Poppy noemt komt van Kiind.nl.
http://www.kiind.nl
Kiind-magazine
Sandii

Postby mike on Sun Dec 13, 2009 3:20 pm

het is een pdf bestand. Ik bednek me ineens dat ik wel de link door kan geven: even kijken bij voedingsbeleid

http://www.kinderopvangschoonhoven.nl/k ... eleid.html

succes
mike

Postby sierra on Mon Dec 14, 2009 12:18 am

Jeetje mina,
mij zouden ze daar een hele lastige moeder vinden!! jakkes wat een onkundigheid!!
sierra

Postby Poppy on Mon Dec 14, 2009 11:28 pm

Misschien bestaat die werkgroep niet meer? Ik lees er in ieder geval niets meer over. En anders dan lezen ze in ieder geval niet hier, want dan hadden ze wel gereageerd denk ik.
Poppy

Return to Nieuws