Regelmatig lees ik hier topics over Rapley-kindjes die slecht warm eten (oke, ook wel het tegenovergestelde). Hier heb ik in ieder geval zo'n eigenwijs portret dat weinig tot geen interesse heeft in warm eten.
Mijn zoontje is nu 20 maanden. Hij heeft nooit gepureerd gegeten, altijd zelluf-gedaan. Tot een maand of 11 ging alles erin, daarna werd hij kieskeurig. Hij lustte nog een tijdje stamppotten. Er volgde een periode van verkoudheden en oorontstekingen maar nu is hij alweer een half jaar kerngezond en eet weinig tot geen warm eten en zeker geen groente en maar weinig vlees en vis. Het maakt niet uit wat we eten, van nasi of pasta tot hollandse pot. Ja, frietjes met ketchup, dat is lekker. We hebben geexperimenteerd met het tijdstip maar dat maakt niets meer uit.
We dwingen niets, bieden alles aan en vooral overdag veel fruit en hopen dat het vanzelf goed komt. Hij groeit en ontwikkelt prima dus dat kan makkelijk.
Nu was ik op baby-websites aan het snuffelen (voorpret voor een nog hele prille nummer 2) en kwam een artikel tegen over de Rapley-methode. Het was een neutraal artikel maar er stond 1 nadeel in van Rapley; slecht warm eten.
Wat zijn de ervaringen hier en wat denken jullie daarover?
Wij gaan bij de volgende zeker weer Rapleyen (ook papa maakt overal reclame)!