RTLnieuws vanavond stefan op tv

Nieuwtjes over eten voor jonge kinderen, over dit en andere forums, nieuwsberichten uit de media

Moderator: stefankleintjes

RTLnieuws vanavond stefan op tv

Postby stefankleintjes on Tue Aug 11, 2009 3:19 pm

stefan over bv en de mexicaanse griep
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4580 ... iep__.html

meer op pagina 3 van de krant en vanavond, 11 augustus op RTL nieuws, vanaf 18.15

en ook hier
http://www.borstvoeding.com/nieuwsberichten/h1n1.html

hoe lang de shot zal zijn???

groet,
stefankleintjes
kinderdietist

Postby Martine-mv-Lucas on Tue Aug 11, 2009 3:30 pm

dat wordt op tijd eten dus.

'leuke' discussie ontstaat er bij de krant ... :wink:
Mama van
Lucas (23-10-2006, 17 mnd bv gehad, koemelkallergie)
Eva (30-10-2008, lekker aan de borst)
Koemelkallergie, eiallergie
Nog te provoceren: vis
Martine-mv-Lucas

Postby Martine-mv-Lucas on Tue Aug 11, 2009 6:20 pm

jammer

verknipt tot en met.
op een rij met zilverpoeder en vlierbessen extract
afgekraakt door de vereniging tegen kwakzalverij

gelukkig weten wij hier beter ..........
Mama van
Lucas (23-10-2006, 17 mnd bv gehad, koemelkallergie)
Eva (30-10-2008, lekker aan de borst)
Koemelkallergie, eiallergie
Nog te provoceren: vis
Martine-mv-Lucas

Postby Marion on Tue Aug 11, 2009 6:29 pm

het shot was kort en tussendoor de vereniging van kwakzalverij. Zo word het gepresenteerd alsof je een kwakzalver bent. Ik heb daar toch een iets andere mening over. En sinds waneer valt moedermelk, een lichaamseigenstof onder kwakzalverij?? Volgens mij is de kwakzalverijvoorzitter eerder iemand die echt niet weet waar hij over praat en als kwakzalver kan worden aangemerkt. O nee toch niet want dat gaat tegen de jurispundentie in waar hij met zijn eigen vereniging een rechtzaak over verloren heeft.

Editie nl bij ongeveer 2 min 50. Het duurt geloof ik nog geen minuut.

http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... 8-2009.xml

En dan de vereniging van kwakzalverij als "expert" hmmm ik kan betrouwbaardere bedenken.
Marion

Postby Mir79 on Tue Aug 11, 2009 6:50 pm

Nou Stefan, daar ben je dan mooi klaar mee, lekker genuanceerd gebracht ook door die zogenaamde expert van ze. Jouw info zonder echte uitleg als onzin bestempelen.
Maar was er al bang voor zodra ik de headline voorbij zag komen. Kijk normaal ook echt nooit naar dat soort rubrieken en heb nu weer een extra reden waarom. Wat een manier van nieuwsgaring zeg...
Groeten Mirjam, mama van Meike (17-01-08 )

Image
Mir79

Postby stefankleintjes on Tue Aug 11, 2009 7:41 pm

nou zeg, daar word ik echt niet vrolijk van, en dat was zo ook echt niet besproken, wat een riooljournalistiek zeg
vraag me af hoe ik dit een volgende keer kan voorkomen, tsssss

maar bedankt voor jullie support ;-))
dat is weer hartverwarmend!
stefankleintjes
kinderdietist

Postby angie on Tue Aug 11, 2009 9:10 pm

Pfff, weer lekker uit zijn verband gerukt :cry: . Leek wel of ze een item op te vullen hadden zeg. Voor mij was heel duidelijk dat ze wat shots hadden genomen waarop lekker makkelijk gereageerd kon worden. Kan me ook niet voorstellen dat je wist dat je in het item over nepmiddelen zat. Dit soort dingen zijn niet te voorkomen. Ikzelf heb meegewerkt aan een onderzoek dat erg gevoelig lag (patientveiligheid) en we hadden aan een krant de primeur beloofd en zelfs de tekst letterlijk aangeleverd. Alsnog stonds de tekst verkeerd in de krant en vervolgens kopten alle kranten dat er per dag ik weet niet hoeveel doden in zh-en vielen als gevolg van medische fouten. Waardeloos he? Ik neem al het nieuws met een behoorlijk hap zout...
Maar goed, ik wilde mijn nichtje die een maandje jonger is dan mijn zoontje en geen bv krijgt al aanbieden dat ze een paar voedingen van mij kan krijgen mocht ik met de griep in aanraking zijn geweest, maar geloof niet dat ik daar nog mee aan durf te komen. Hopelijk heeft mijn schoonzus geen editie nl gekeken...
Zoek de wijsheid van de ouderdom, maar bezie de wereld door de ogen van een kind
angie

Niet te geloven

Postby Katja on Wed Aug 12, 2009 1:16 pm

Toen ik de commentaren las dacht ik op het ergste voorbereid te zijn, maar hier zijn geen woorden voor, dit slaat echt alles.

Zou er eerlijk gezegd ook niet vrolijk van worden Stefan, maar zoals Martine hierboven al zei, gelukkig weten heel veel mensen beter. En onze steun heb je ! En misschien toch iets van correctie vragen, volgens mij mag je borstvoeding toch niet met kwakzalverij associeren in Nederland ?
Mama van Inès (25-09-05, ft gekolfde melk tot 7 maanden) en Mathis (27-06-07)
Image
Katja

Postby mirjan on Wed Aug 12, 2009 3:51 pm

De krant (en in dit geval RTL) brengt de leugens in het land.

Wel een beetje jammer, maar wij weten beter. Hier in huis gaat in ieder geval iedereen aan de moedermelk, al dan niet met een beetje cacao.
Juliette
Image

Karsten
Image
mirjan

Postby stefankleintjes on Wed Aug 12, 2009 9:23 pm

gebeld met rtl... jajaja, we hadden het niet zo bedoeld en meer van dat slappe was excuus
ik heb dus echte excuses ge-eist, en als ik die morgen niet krijg, stap ik naar de raad voor journalistiek, want dit is echt misbruik maken van, en totaal geen hoor en wederhoor, en nog een vorm van bedriegen ook

ik krijg er wel energie van hoor [is ook goed tegen de griep ;-)) ]
stefankleintjes
kinderdietist

Postby bvdveen on Wed Aug 12, 2009 10:54 pm

stefankleintjes wrote:ik krijg er wel energie van hoor [is ook goed tegen de griep ;-)) ]
Ik herken dat wel, dat je positieve energie krijgt van het aanpakken van dit soort conflicten. Als aanvoerder van borstvoeding-minded nederland zul je vast vaker met dit soort weerstand te maken hebben gehad.
Ik heb de uitzendingen niet gezien, maar wat ik er op diverse plekken van gezien en gehoord heb is het op z'n zachts gezegd slordige, onzorgvuldige en onvolledige berichtgeving.
Ik denk dat iedereen op dit forum beter weet, je steunt, en van harte hoopt dat je met je geëiste excuses nog wat van de schade kunt herstellen.

Sander,
papa van Ilse.
bvdveen

Postby stefankleintjes on Wed Aug 12, 2009 11:01 pm

dankje sander!

als je nog wilt griezelen, hierboven bij marion staat de link, ik weet niet of die nog werkt, maar ik heb de uitzending zelf al wel op dvd

inmiddels ben ik wel wat gepokt en gemazeld zo door de jaren heen, en dat komt nu weer goed uit!

groet,
stefankleintjes
kinderdietist

Postby stefankleintjes on Fri Aug 14, 2009 12:27 am

vandaag met de productie gesproken van rtl-editie NL

dat was een goed gesprek en er was begrip voor het feit dat ik met mijn knipoogtip om een slokje moedermelk te geven aan de andere kinderen in tijden van griep, me niet thuis voelde bij de kwakzalvers, en voor het feit dat hoor en wederhoor toegepast had moeten worden!

ik ben niet voldoende ingelicht geweest van te voren, en dat was ook niet correct...

dit is de reactie van RTL

Hallo Stefan,
In navolging van ons eerdere gesprek stuur ik je de volgende schriftelijke reactie: Editie NL heeft in het interview met de heer Kleintjes niet duidelijk genoeg aangegeven dat er kritiek was op het voorstel van het Kenniscentrum Borstvoeding [dat slokje mm aan de andere kinderen dus - SK] van de Vereniging tegen Kwakzalverij. Hierdoor heeft hij in de reportage niet op de kritiek kunnen reageren. Editie NL doet geen enkele uitspraak over wie in deze kwestie gelijk heeft.
Ik hoop dat de kwestie hiermee voor jou is opgelost, en we een volgende keer weer op een voor beiden prettige manier kunnen samenwerken.
Met vriendelijke groet, RTL Nederland

Prima dus, ik vind het verder OK zo. De volgende keer zal ik me eerst heel terdege vergewissen van waar ik aan mee doe, voor dat ik mee doe :? En wat mij betreft is de zaak nu ook rond.

Dank voor jullie support :wink:
Groet!
stefankleintjes
kinderdietist

Postby Kaatjeblaatje on Fri Aug 14, 2009 9:11 pm

He bah. Jammer jammer jammer.
Ik krijg door de hele pandemie een steeds grotere hekel aan de onzorgvuldigheid van de media en ook aan de kortzichtigheid van sommige mensen. Ik heb geen reacties gelezen, gelukkig maar, want je wordt er meestal niet vorlijk van. Ik kan me precies voorstellen van welk ongelooflijk intellect ze getuigen.
Mama van Otto* (24 nov 2006) en Donja (12 mei 2008). Moeder en dochter al 1,5 jaar verslaafd aan borstvoeding!
www.ottovay.nl
Kaatjeblaatje

Postby Sandii on Tue Aug 18, 2009 10:40 pm

He bah, wat stom! Maar wat heb je uiteindelijk aan zo'n verklaring? Mag je die openbaar maken?
Hmm tja, weer wat geleerd, zullen we maar zeggen? :?
http://www.kiind.nl
Kiind-magazine
Sandii

Postby mamavant on Wed Aug 19, 2009 10:13 am

bevestig weer hoe ik vaak over dat soort nieuws programma's denkt. Het is ongelooflijk gekleurd. Ze maken overal een geintje van en het is soms amper nieuws. Er werd helemaal niet verteld dat het voor de kinderen onder de 7 jaar is. Nou mijn 2,5 jarige krijgt gewoon lekker een beker melk van mij. Als het niet werkt krijgt hij er niets van. Het kan alleen maar goed zijn.
Volgens mij vertrouwen mensen te veel op chemische medicijnen en niet op natuurlijke producten. Want wees nou eerlijk aan borstvoeding kan je niets verdienen. Net als die andere tip van die kruiden. Dat was ook onzin. Mensen vertrouwen niet meer op de natuur. En daar verdienen ze niets aan. Diegene die comentaat geeft voor welk medicijn merk werkt hij?
Maar als ze een andere mening hebben dan zou dat best zijn maar ze zetten het er wel heel erg gekleurd neer. Een mes in je rug idee krijg ik er van.
mamavant

Return to Nieuws