wanneer denken jullie...

Wat vinden deelnemers van dit forum over ....
maak polls en vul ze in, leer jezelf, je kind en je collega-ouders beter kennen

Wanneer denken jullie dat mijn zoontje nu bijna 15 maanden oud eindelijk eens pasta/aardappels/groente gaat eten?

met 18 maanden
5
10%
voor zijn tweede verjaardag
21
44%
later...
6
13%
véél later als hij een vrouw vindt die veel beter kan koken dan zijn papa en mama.
16
33%

Total votes : 48

wanneer denken jullie...

Postby annehoog on Tue Jan 20, 2009 4:35 pm

Ik zag dat er nog geen polls staan en eerlijk gezegd weet ik er wel een. Komt ie:

Wanneer denken jullie dat mijn zoontje nu bijna 15 maanden oud eindelijk eens pasta/aardappels/groente gaat eten?

Ik begin zelf steeds meer te denken van nooit namelijk... :cry: :roll:
Image
annehoog

Postby Annette Drop on Tue Jan 20, 2009 4:48 pm

Ik weet het niet natuurlijk, ik ga voor later. Ik merk hier dat ze in het begin heerlijk rapley-en en alles eten. Niet veel, maar alles wordt geprobeerd. Dan volgt een periode van erg kieskeurig zijn. Vervolgens een tijd dat ze vooral hetzelfde en bekende willen eten. En mijn oudste (overigens geen rapley) gaat nu echt zijn smaak enorm uitbreiden. Hij wil weer proberen, proeft 'vreemde' dingen zonder aandringen, zegt eerlijk of hij het wel of niet wat vindt. Echt heel erg leuk, hij kan nu ook uitkijken naar een bepaald soort maaltijd of er om vragen.
Dus hou vol :-) .
Annette.
Mama van Axel 25-04-02, Arwin 30-01-05 en Aiden 30-01-08.
Heel mooi en helemaal herzien:
http://www.handboekborstvoeding.nl/
Annette Drop

Postby Magic on Tue Jan 20, 2009 5:52 pm

Ik ben optimistisch, ik zeg voor zijn tweede verjaardag. Gewoon blijven proberen.
Ik geef borstvoeding sinds feb 2008. Onze man is allergisch voor koemelk, ei, soja en cacao.
Magic

anders koken

Postby Hennah on Wed Jan 21, 2009 12:08 am

Ik denk dat op een andere manier koken of eten misschien zou kunnen helpen: andere manier van klaarmaken, andere gerechten, andere manier van eten, ander tijdstip van eten, enzovoorts...

Dat hoeft natuurlijk geen eeuwigheid te duren... misschien op vakantie?

Het gaat misschien ook in golven, zoals Annette Drop schrijft; mijn zoontje (17 m.) at in het begin ook bijna alles, maar wordt nu steeds kieskeuriger. Vooral met groente is zijn keuze versmald. Het enige wat hij meer is gaan eten, is vlees en vis, dat wilde hij een tijdlang niet maar nu wel. Losse gekookte aardappelen heeft hij nooit gegeten, en ik vind daar ook niet veel aan, behalve als ze superjong en lekker zijn. Maar ik vind hem wel een goede eter. Trouwens, ik heb ontdekt dat hij erg van knoflook houdt! Het zelfde gerecht met knoflook eet hij veel beter dan zonder knoflook.

Enne... misschien vindt je zoon later wel een man die veel beter kan koken dan zijn pappa en mamma....

groet,

HH
Hennah

Re: anders koken

Postby annehoog on Wed Jan 21, 2009 10:58 am

Hennah wrote:Ik denk dat op een andere manier koken of eten misschien zou kunnen helpen: andere manier van klaarmaken, andere gerechten, andere manier van eten, ander tijdstip van eten, enzovoorts...

Doen we al, heb laatst nog worteltjes als lunch geserveerd, ik prak, pureer, kook, bak, roerbak, met sausje zonder sausje etc, eigen bordjes, allemaal van één groot bord eten, voor de tv, mijn nichtje er tegenover als lichtend voorbeeld, een keer per week krijgt hij de kooksels van mijn zus etc. Maakt allemaal helemaal niets uit.

Overigens eet hij qua fruit ook alleen appels, bananen en manderijntjes. Peren twee maanden geleden ook nog nu niet meer. Ik zet hem toch ook regelmatig, meloen, abrikozen en kiwi's voor, maar dan wordt hij alleen maar kwaad en roept "appel!"

Hennah wrote:Enne... misschien vindt je zoon later wel een man die veel beter kan koken dan zijn pappa en mamma....

Ja dat kan natuurlijk ook nog! :D
Ik sta er voor open hoor!
Image
annehoog

Re: anders koken

Postby Magic on Wed Jan 21, 2009 11:25 am

annehoog wrote:
Hennah wrote:t;]Enne... misschien vindt je zoon later wel een man die veel beter kan koken dan zijn pappa en mamma....

Ja dat kan natuurlijk ook nog! :D
Ik sta er voor open hoor!

:lol:

Mijn oudste dochter heeft ook de eerste 3 jaar geleefd op een vrij beperkt dieet omdat ze anders niks wilde. Nu eet ze alles wat los en vast zit dus: er is nog hoop!
Ik geef borstvoeding sinds feb 2008. Onze man is allergisch voor koemelk, ei, soja en cacao.
Magic

Postby Bianca74 on Mon Feb 09, 2009 11:55 am

ik denk voor z'n 2de verjaardag :)
Image
Bianca74

Postby annehoog on Tue Feb 10, 2009 11:51 am

Ok, dat wordt dus óf voor zijn tweede verjaardag óf als hij een betere kok treft :wink: :wink: :wink:

Nou, ik ben benieuwd!
Eerlijk gezegd hoop ik dat de minderheid van drie stemmers gelijk gaat krijgen...
Image
annehoog

Return to Polls